woensdag 4 maart 2015

Cashew melk

Soms heb je gewoon heel veel foto's op je camera staan, maar vergeet je totaal een blogpost bij te schrijven. Ooit gehad? Nou, nu toch aan de slag met één van mijn favoriete recepten: cashewnoten melk. 

Cashewnoten melk is een lekkere, romige melk die rijk is aan mineralen zoals magnesium en onverzadigde vetten. Het is echt mijn go-to notenmelk en is echt makkelijk te maken!

Nodig
1 cup (150/160 gram ongebrande cashewnoten*)
snufje zout
1 tl / el zoetstof (dadelstroop, suiker, honing, etc.)
optioneel: vanilla of kaneel


1. Bepaal hoeveel melk je nodig hebt voor de volgende 4 dagen. Ik maak meestal 4 -5 cups melk voor ±3 dagen en dan begin ik weer opnieuw. Je hebt per 1 cup cashewnoten 4 cups water nodig.
Ik maak gebruik van 1 cup cashewnoten voor dit recept.


2. Zet de noten met 1.5 cups water in een bakje met een snufje zout en laat ze voor minimaal 2 uurtjes weken


3. Doe de noten + water in een blender en voeg nog 2.5 cups water toe


4. Blend de noten eerst op medium (±30 seconden) en dan op hoog. Alle cashewnoten worden zo makkelijker verdeeld in het water. 


5. Doe de blender uit. Voeg nu wat vanilla, kaneel en/of zoetstof aan de melk toe. 

Blend de melk voor nog 30 sec - 1 minuut. 


6. Doe de melk nu in een glazen fles en zet de deksel erop. Het is handig om de datum op de fles te schrijven.  



Et voilá, een notenmelk dat je niet hoeft te filteren en heel lekker smaakt. 
Goed te gebruiken voor je granola, cornflakes of koffie. 

Wat is jouw favoriete notenmelk?
Laat een bericht achter met jouw antwoord. 

Tot de volgende keer...
Remember, eat your veg!


0 reacties :

Een reactie posten

Leave a comment, message, greeting...I will read it!
(P.s. jammer genoeg lukt het mij niet om een reply achter te laten. Ik probeer dit te fixen! Ik lees en waardeer jullie comments wel ^^)