zaterdag 25 mei 2013

Arancini & Broccolisoep

Hallo! Alles goed met jou?
De laatste tijd heb ik niet veel geposts, maar ik wou even wat foto's en recepten posten ^.^
Hieronder zie je een foto van mijn peanutbutter cheesecake die ik gemaakt had met zelfgemaakte vegan creamcheese (sojavrij).

Hoewel hij onwijs lekker was, was hij ook zwaar, dus ik denk
dat ik in plaats van 100% creamcheese, een mix van creamcheese en kokosmelk moet gebruiken. 
Als ik achter de correcte formule kom, post ik hem wel online :)


Ben je benieuwd naar welke ingrediënten je in een normaal / vegetarisch / veganistische
recept kunt vervangen? Kijk hier: A slice of heaven.

Arancini
Wat is een arancini? Simpel gezegd is dit een gefrituurde rijstbal, meestal bereid met risotto,
en een vulling in het midden van de bal. 

Ik had vaak het probleem dat wij dan risotto maken, en dan 
niet helemaal opmaken. De volgende dag heb je dan niet veel zin
om het op te waren, en het is net een beetje te weinig voor een portie 
van 1 persoon. 

Een oplossing hiervoor is het maken van de arancini. Dit is heel makkelijk!
Ik doe echter niet altijd een vulling in het midden, omdat de risotto
al tjok vol zit met groenten.   




Ingredienten:

Verse of leftover risotto
Cashew cream (200 gram geweekte (min 3 uur) cashews, 1 citroen)
Panko breadcrumbs

Verwarm je friteuse voor op 175 graden, of verwarm een dikke laag olie in een pan.

In een blender, pureer de cashews totdat je een dikke cream krijgt. Er moeten geen stukjes in zitten. Voeg zo nodig een beetje water of citroensap toe. 

Als de cream klaar is, vouw hem in de risotto (de cream is dik). Van de risotto kun je
nu makkelijker balletjes maken. 

Maak balletjes risotto. Kies een grootte waarmee je blij bent, maar maak hem niet dikker dan 2 eetlepels risotto (valt heel makkelijk uit elkaar). 

Frituur de Arancini ongeveer 4 minuten, totdat hij goudbruin is (zie foto).

Als je wilt kun je de arancini serveren met een saus (ik heb gebruik gemaakt van een zoete saus)
of op een bedje salade. 

Enjoy! 


Broccolisoep


Deze broccolisoep is perfect als je niet veel tijd hebt om hem klaar te maken. 
Zorg ervoor dat de broccoli vers is, anders krijg je een bittere soep!!

Ingredienten
1 broccoli, in stukjes gesneden
300 ml groentenbouillon
halve ui, in ringetjes
1 teentje knoflook, gehakt
200 gram mais

Sauté de ui in een pan totdat hij transparant wordt. Voeg de knoflook en broccoli toe 
en kook het voor ± 5 minuten, totdat de broccoli felgroen wordt. Voeg de bouillon en
mais toe, en kook dit voor nog 3 à 4 minuten. 

Doe het mengels in een blender en pureer tot de gewenste dikte. 
Serveer met een topping naar keuze.
Kokosbacon is hier een goede combinatie bij!

Wat is jouw favoriete rijstrecept? Laat het weten in de comments ^.^
Eat. Enjoy!



0 reacties :

Een reactie posten

Leave a comment, message, greeting...I will read it!
(P.s. jammer genoeg lukt het mij niet om een reply achter te laten. Ik probeer dit te fixen! Ik lees en waardeer jullie comments wel ^^)