maandag 20 mei 2013

De Nadelen van 'Easy'

Ik heb al een tijdje niks geschreven, en zoals ik al eerder in een post heb laten weten, kwam dat omdat mijn man een tijdje in het ziekenhuis lag, en hij momenteel thuis is en ik voor hem moet zorgen! Deze situatie heeft veel stress met zich meegebracht en toen was de verleiding heel groot om weer 'makkelijk' te gaan eten, omdat je 1. geen tijd en 2. geen energie hebt om in gezondere alternatieven te stoppen.

Resultaat: backsliding, weer vlees opnemen in het menu om te compenseren.

Aan de ene kant geeft het je in het begin wel een energieboost, maar dit duurt niet zo lang. Wat wel lang duurt zijn de nadelige gevolgen van backsliden:



  • Je voelt je opgeblazen.
  • Je ruikt opeens heel anders (Ik denk de hele tijd dat ik iemand anders ruik terwijl het gewoon mijn eigen veranderde lichaamsgeur is...irritant!)
  • Energieboost duurt niet lang.
  • Je wordt er luier van: je krijgt minder de zin om een gezonde maaltijd voor te schotelen. 
  • Puistjes!! 
Dus nu weer helemaal opnieuw beginnen. Dit keer met een iets andere aanpak: iedereen is druk en heeft niet altijd tijd om gezonde maaltijden op tafel te zetten. Je kunt ook maaltijden van tevoren klaarmaken, of tenminste gedeeltelijk. 

Een tip dat ik online gelezen had, was om, als je boodschappen doet, direct alle groenten te wassen, te schillen en te grillen. Omdat je die groenten al gekookt heb, gebruik je sneller groenten bij je lunch en bij je avondeten. De meeste hoef je niet eens weer op te warmen en kan je lekker gebruiken in een salade. Anders kun je de groenten pureren tot een lekkere soep. Ook burritos gevuld met groenten zijn heerlijk!


Backsliding, heb jij dat wel eens gedaan? Zo ja, waarom?
Laat een comment achter!

Veel keukenplezier verder ^.^ Eat. Enjoy!
Fey 

0 reacties :

Een reactie posten

Leave a comment, message, greeting...I will read it!
(P.s. jammer genoeg lukt het mij niet om een reply achter te laten. Ik probeer dit te fixen! Ik lees en waardeer jullie comments wel ^^)