maandag 1 juni 2015

Carrot Cake Inspired Granola - Suikervrij

De Sunrise Granola was bij ons een groot succes. Het was lekker, suikervrij en vullend. Ik dacht dat ik dit keer een andere route zou nemen door ook een groente te gebruiken in de granola. In dit geval wortel. Ik ben dol op wortel. Ik ben ook dol op worteltaart. De laatste tijd heb ik echter wat moeite met het eten van walnoten, dus heb ik deze erbuiten gelaten.

Wat heb je nodig?

1 banaan, fijngeprakt
1 wortel, geraspt

1/4 theelepel zout
1 theelepel kaneel
1/2 theelepel nootmuskaat
1 eetlepel amandel/cashew boter

200 gram havervlokken
10 gram pompoenpitten
10 gram geraspte kokos
15 gram hazelnoten
2 eetlepels sesamzaden

handjevol rozijnen en/of ander gedroogd fruit

Wat moet je doen?

Verwarm de oven voor op 190°c. 

1. Prak de banaan - zorg ervoor dat er geen grote stukjes in blijven, 
omdat je granola dan nat blijft. 


2. Rasp de wortel en voeg dit bij de banaan. Doe de zout, kaneel en
nootmuskaat bij de wortel/banaan mix. 



3. Gebruik je favoriete notenboter als je oliebasis. Meng dit goed. 
Als je geen amandel/ cashew boter hebt, 
kun je pindakaas gebruiken. Als alternatief kun je ook een eetlepel olie gebruiken. 


4. In een aparte kom doe je de havervlokken, geraspte kokos, pompoenpitten, 
hazelnoten en sesamzaad. Dit meng je goed samen. 


5. Voeg dan de natte ingrediënten bij de droge ingrediënten. Zorg ervoor
dat alle vlokken goed nat zijn. 




6. Doe de granola op een bakplaat en in de oven
Afhankelijk van je oven is de granola in 15 - 25 minuten klaar. 
Let goed op en keer de granola elke 5 minuten om, zodat alles goed
bakt. 


7. Laat de granola afkoelen als het droog en krokant aanvoelt. 
Als de granola koel is, doe je er een handjevol gedroogd fruit bij. 


Geniet van deze granola. Het is lekker om in een hapje zowel banaan
en wortel te eten. Ik vind de toevoeging van hazelnoten in plaats van
walnoten heel lekker. 

Deze Carrot Cake inspired Granola is een zoete, maar suikervrije granola, 
waarvan je lekker kunt genieten.

Wat is jouw favoriete ontbijt?
Laat een bericht achter.

Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer...
Remember, eat your veg! ^.^


0 reacties :

Een reactie posten

Leave a comment, message, greeting...I will read it!
(P.s. jammer genoeg lukt het mij niet om een reply achter te laten. Ik probeer dit te fixen! Ik lees en waardeer jullie comments wel ^^)