woensdag 17 december 2014

Seitan ga daisuki! Seitan BBQ Spare Ribs

Seitan...het duurde even voordat ik ervan hield. Wat heeft mij ervan overtuigd dat seitan geen natte 'mush' hoeft te zijn? De seitan spareribs! Daar kan ik best een paar van op. Met je eigen saus erbij en wat bijgerechten is het een goede maaltijd om met jouw familie te delen.


Wat heb je nodig?

Voorverwarmen op 200°c

300 gram glutenmeel
75 gram kikkererwtenmeel
25 gram edelgistvlokken

2 theelepels uienpoeder
2 theelepels knoflookpoeder
1 theelepel gerookte paprika (zoet of scherp)
.50 theelepel zout
.25 theelepel mosterdzaad, gemalen
.50 theelepel oregano
.50 theelepel cayenne pepper

1 eetlepel soy sauce
1 eetlepel worcestershire sauce
1 eetlepel druivenpitolie
1 theelepel liquid smoke
160 ml water

300 ml BBQ saus

1. Meng alle ingredienten behalve de bbq saus samen in een kom en vorm het mengsel tot een soepel deeg. Vorm het deeg in een rechthoek van ongeveer 25 x 15 en snij het deeg in spareribs stukjes.

2. Bak de spareribs aan alle kanten. Dit kun je overslaan, maar ik vind de seitan zo lekkerder.

3. Pak de BBQ saus en zet wat op de bodem van je ovenschaal. Doe de spareribs in de ovenschaal en doe saus op de spareribs.




4. Wanneer je klaar bent, bedek je de schaal met folie en doe je het in de oven voor 35 - 40 minuten.



5. Serveer met wat bijgerechten en enjoy!


Wat is jouw favoriete gerecht om met jouw familie te delen?
Laat een bericht achter!

Remember, eat your veggies ^.^

0 reacties :

Een reactie posten

Leave a comment, message, greeting...I will read it!
(P.s. jammer genoeg lukt het mij niet om een reply achter te laten. Ik probeer dit te fixen! Ik lees en waardeer jullie comments wel ^^)