zondag 25 november 2012

Recap vd Week & Zwarte bonen melk!

Ik probeer wat regelmatiger te bloggen, dus doe ik vanaf vandaag een recap van de week. Kun je in 1 oogopslag zien waar ik het deze week over heb gehad :D

Donderdag

Ik had een review gedaan van het boek Artisan Vegan Cheeses (is zeer aan te raden als je van kaas houdt) en heb een recept voor yoghurt gemaakt van cashews gepost (makkelijk te maken). Ik heb nog een lekkere tiramisu kunnen maken (helemaal vergeten om een foto van te maken) en hij was echt lekker! Binnen 3 dagen was hij helemaal op - het was een grote schaal

Lijnzaad - ei


Vrijdag

Op vrijdag heb ik het over Seitan gehad, het veganistische / vegetarische vlees alternatief en er een recept voor achtergelaten. Je kunt het makkelijk in de slowcooker of oven maken.

Zondag

Mannetje is een beetje grieperig, dus heb ik ervoor gekozen om peanut butter cookies te maken (yum yum!). Je kunt het recept (in het Engels) hier vinden: Veganbaking.net

Peanut Butter Cookies

Ik hou absoluut van deze website - er staan veel handige tips in waar je gebruik van kunt maken, bijvoorbeeld hoe je een cake moet maken!

Ik ga binnenkort proberen om mijn eigen vegan butter en shortening te maken. Het is erg jammer dat ze hier in Nederland geen vegan butters verkopen!

Wat ik wel alvast geprobeert heb te maken is zwarte bonenmelk, en ik ben er eerlijk gezegd dol op, ook al ziet het er een beetje raar uit. Mijn fles is bijna op, terwijl ik hem gister gemaakt heb:

Zwarte bonen melk

Wil jij hem ook maken?

Zwarte bonen melk

± 150 gram geweekte zwarte bonen
± 1 liter water (of hoeveel er in je blender past)
1 eetlepel suiker
snufje zout

Nodig:
Blender
Pan

1. Doe de ingredienten in de blender, en voeg het water beetje bij beetje toe. Blend voor 2 minuten. 

2. Als je hiermee klaar ben, doe de melk in een pan en  kook hem op een zacht vuurtje, totdat je bubbels ziet (tegen de kook aan). Haal de melk van het vuur af en bewaar hem! 

Blijft ongeveer een week goed. Gebruik hem in alles waar je andere zuivelvrije melk zou gebruiken, tenzij het geen donkere kleur moet krijgen. 

Waar zou ik het volgende week over moeten hebben? Heb jij een idee? Laat mij het weten in de comments! :D

Tot volgende week !
FF


0 reacties :

Een reactie posten

Leave a comment, message, greeting...I will read it!
(P.s. jammer genoeg lukt het mij niet om een reply achter te laten. Ik probeer dit te fixen! Ik lees en waardeer jullie comments wel ^^)