zaterdag 22 februari 2014

DIY Energie Thee Versie 2 & Gember Thee

DIY Ginseng Jujube Thee

Deze thee heb ik weleens gemaakt met gedroogde Rode Koreaanse Ginseng.
Ik kwam nu verse ginseng tegen en ik dacht dat ik het recept ook online kon posten. 
De Ginseng ziet er zo uit in de verpakking: 


Stap 1. Snij de "hoofd" van de ginseng af. 


Snij ook de staartjes eraf en snij de ginseng in plakjes. 
Je maakt deze thee het beste in een koffiemolentje of kleine
keukenmachine. 


Stap 2. Voeg 10 gedroogde Jujube toe. 


Stap 3. Vermaal de ginseng en jujube. 


Stap 4. Doe de jujube in een glazen pot. 


Stap 5. Voeg evenveel honing toe en mix dit. En voilá. Dit is de Ginseng thee. 



DIY Gember thee

Stap 1. Kies een groot stuk gember en haal het vel eraf. 

Stap 2. Vermaal de gember in de koffiemolen. 


Stap 3. Voeg evenveel honing of bruine suiker (vind ik lekkerder) toe.
Bewaar ongeveer 1 week in de koelkast. 



0 reacties :

Een reactie posten

Leave a comment, message, greeting...I will read it!
(P.s. jammer genoeg lukt het mij niet om een reply achter te laten. Ik probeer dit te fixen! Ik lees en waardeer jullie comments wel ^^)