vrijdag 14 februari 2014

Experimenteer met water kefir: yoghurt & suikervrij

Experiment 1: Yoghurt (mislukt)

Op verschillende blogs heb ik gelezen hoe je vegan yoghurt kunt 
maken met vegan melk. Ik dacht: hmm ik heb wat extra water kefir,
waarom niet proberen? 

Ik zeg even van te voren dat de yoghurt mislukt is, maar je houdt er wel een
lekkere water kefir van over. 

Stap 1: Kies je melk. In dit experiment heb ik gekozen voor rijstmelk. 

Stap 2. Voeg water kefir toe. Voeg ook wat vijgen toe en 1 eetlepel suiker. 

Stap 3. Laat dit staan voor 24 uur. 


Je houdt dan een lekkere water kefir over, alleen geen yoghurt -.-

Experiment 2: Water kefir zonder suiker (met Dadelstroop). 

Deze kefir heeft geen suiker, maar is gemaakt met dadelstroop (80 gram) , een schijfje 
citroen en een handjevol vijgen.
De water kefir is veel wateriger dan een 'normale' kefir, maar hij is nog
wel lekker en zoetig van smaak. 
Ik denk dat je dat je dit kunt corrigeren door meer water kefir korreltjes
toe te voegen en wat meer dadelstroop (100 - 120 gram).  
Laat 24 uur staan.



 Experiment 3: Water kefir met minder suiker. 

Je kunt ook water kefir maken met 25 - 40 % minder suiker. Je krijgt dan 
een veel lichtere water kefir, en dit is minder zoet, maar nog lekker. 
Je kunt deze voor 24 uur laten staan. 


Wat is jouw favoriete water kefir recept? 
Laat een bericht achter ^.^


0 reacties :

Een reactie posten

Leave a comment, message, greeting...I will read it!
(P.s. jammer genoeg lukt het mij niet om een reply achter te laten. Ik probeer dit te fixen! Ik lees en waardeer jullie comments wel ^^)