donderdag 31 januari 2013

Studie Food: Bite size Choco-Chip Blondies

In Amerika komt één van de grootste eten-gerelateerde evenementen er aan: de Super Bowl.
Voordeel: Heel veel lekkere recepten!!

O.a De Genius Choco-Chip Blondies, van Chocolate Covered Katie
Zij is echt een genie wat betreft chocola gerelateerde vegan snacks, en dit is een hele lekkere snack!

Ik heb niks aan het recept veranderd, behalve dat ik de vanille eruit heb gelaten, en dat ik gebruik heb gemaakt van 2 grote eetlepels licht gezouten pindakaas.


Bite Size Choco Chip Blondies


250 gram (1.5 cup) Garbanzo bonen / Kikkererwten
3/4 theelepel bakpoeder
1/8 theelepel baksoda
150 gram (3/4 cup) licht bruine basterdsuiker
2 grote eetlepels licht gezouten pindakaas
20 gram (1/4 cup) havermout meel / gemalen havermout
4 eetlepels pure chocolade chips


Verwarm de oven voor op 175°C

1. Mix de Garbanzo bonen in een foodprocessor of een blender totdat het een papje wordt. Zet de pap in een beslagkom en voeg de rest van de ingrediënten, met uitzondering van de chocolade chips en mix de ingrediënten samen met een houten lepel.

2. Voeg de choco chips toe en roer het erdoor heen. Pak een mini-muffin bakplaat en vet hem in. Pak dan 2 eetlepels en maak hoopjes van 1 eetlepel. Bak voor 20 minuten als je hem heel zacht wilt hebben, voor 25 - 30 minuten voor een wat hardere versie. De Bites zullen er zacht uitzien, maar ze worden harder als je ze laat staan voor ±15 minuten.  

Deze dingen zijn DELICIOUS!!!

Geniet ervan en veel plezier in de keuken
Fey      ()^.^()

0 reacties :

Een reactie posten

Leave a comment, message, greeting...I will read it!
(P.s. jammer genoeg lukt het mij niet om een reply achter te laten. Ik probeer dit te fixen! Ik lees en waardeer jullie comments wel ^^)