zondag 19 januari 2014

Professor Grunschnabel Indian Winter

Ik heb al eerder een van deze icecreams gereviewd, en die kun je dus hier vinden: Review Madagascar Matcha. Dit is de tweede kans die ik professor Grunscnabel geef. 

Dit keer: Indian Winter, gemaakt met verse gember, kokosmelk en kruiden. 


Het kenmerk: het ijs is op plantaardige basis. Ook wordt er geen
gebruik gemaakt van sojamelk. Hun voornaamste ingrediënt in al hun ijs 
is kokosmelk. Dat maakt de ijs lekker romig. Daarnaast hebben ze
lekker aparte smaakcombinaties.


De smaken: Zoals je op de foto kunt zien heeft professor 
Grunschnabel best veel verschillende smaken. Je hebt Madagascar
Matcha, Chochocolate, Cafe el Khatib, Jasmine Orange Yuzu, SalmiaCoco, 
Indian Winter, Canelle Glorieuses, Siam Horapa Coco en Banana Bahiana.
Je hebt ook Brasil Basil Lime, Framboise  Extase, Fresas del Habanero,
Kyoto murasaki,  Mama Mango maracujá en Reinette d'or amandes.


De website kun je hier vinden: www.grunschnabel.nl 


De Beoordeling
Textuur: Lekker romig, geen korreltjes. Schept net als roomijs. Zitten 
stukjes gebroken zwarte peperkorreltjes in. 

Smaak: Bij de eerste hap was ik een beetje teleurgesteld. Ik verwachte dat
de Indian Winter naar Chai zou smaken, maar het was net alsof ik bevroren
curry at (wel trouwens impressed dat ze de curry smaak zo goed doorgevoerd hadden). 
Na nog een paar happen begon de curry smaak wat meer op de achtergrond te vallen, 
en kreeg je een andere smaak. Deze was wel interessant. 

Ik kon zeker peper en een beetje gember proeven, en ik meende ook
koriander en kardemom te proeven, maar misschien zit dat er helemaal niet in :) 

All-in-all, hier heb ik nog geen duidelijke mening over. Het was 
wel een aparte smaak, en het is zacht van smaak, maar ik weet
niet of ik er echt van hou of dat ik hem niet lekker vind. Ik zou het
een 6.5 / 10 geven voor de smaak. 

Kwaliteit: Daar kan ik eigenlijk niet veel over zeggen. Ik vind het alleen superjammer
dat dit ijs, voor die prijs, niet biologisch is.  

Prijs: Eén bakje kost ongeveer 5,45. 

Verkrijgbaarheid: bij grote Ekoplaza's (niet allemaal). Kijk eventueel
op de website voor een verkooppunt bij jou in de buurt. 

Aanrader? Probeer het zelf, ik heb al twee smaken op: 
één dit ik te bitter vond, en de andere vind ik oké. 

Probeer het zelf. Tenzij je allergisch bent voor kokos, is de kans 
groot dat je als vegan, soy-free vegan, zuivel/soja allergie of bij een gluten
allergie deze ijs kunt proberen. 

Heb jij al Professor Grunschnabel Ijs gehad? Wat is jouw favoriete smaak?
Of wat is jouw ervaring ermee?
Bedankt dat je dit leest en hopelijk zie ik je weer ^.^ 

2 opmerkingen :

  1. Oh, lekker lijkt me dit. Met zo'n zachte winter zou ik elke dag wel ijs kunnen eten, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze hebben veel verschillende smaken, dus dat zou zo kunnen ;)

      Verwijderen

Leave a comment, message, greeting...I will read it!
(P.s. jammer genoeg lukt het mij niet om een reply achter te laten. Ik probeer dit te fixen! Ik lees en waardeer jullie comments wel ^^)