zondag 7 april 2013

Vegan Pepperoni II

Vegan Pepperoni 

Hoi mensen, heb even een recept op de blog gezet, sinds ik al een tijdje niks heb geschreven. Ik moet wel even zeggen waarom dat zo is: mijn hubbie ligt in het ziekenhuis :( 
Ik had al eerder een vegan pepperoni van Vegan Dad gemaakt: Vegan pepperoni.
Nu even een eigen twist aan gegeven!


Recept

80 gram kikkererwten (of andere bonen)
1 cup (240 ml) kookvocht van bonen of bouillon
3 eetlepels zonnebloemolie

1.5 theelepel liquid smoke
1 eetlepel ketchup
1.5 theelepel hotsaus

1 eetlepel suiker
0.5 theelepel cayenne
1 theelepel knoflookpoeder
1 eetlepel paprikapoeder
1 theelepel zout

1.5 theelepel hele venkelzaden
2 theelepels gebroken (groene, roze, witte, zwarte) peper
1.5 theelepel chilipeper vlokken
1.5 theelepel mosterdpoeder  

160 - 200 gram glutenpoeder
40 gram kikkererwtenmeel



Instructies


1. Pureer de bonen (zo nodig met een beetje bonenvocht). 
2. Doe de puree met de kookvocht en olie in een grote kom en mix ze samen. Voeg alle kruiden toe
3. Voeg als laatst de glutenpoeder en kikkererwtenmeel toe. Het geeft niet als het deeg vochtig is, het moet gewoon niet uit elkaar vallen. 
4. Vorm het deeg in een lange pepperoni vormige worst en rol hem stevig op in aluminiumfolie. Doe de pepperoni in een stoommand en laat het 40 min - 1 uur stomen. Als het vlees klaar is heeft het een mooi korstje. Snij in dunne plakjes.

Wat is jouw favoriete vegan meat?
Laat me weten. 

Eat. Enjoy!
Fey ^.^





0 reacties :

Een reactie posten

Leave a comment, message, greeting...I will read it!
(P.s. jammer genoeg lukt het mij niet om een reply achter te laten. Ik probeer dit te fixen! Ik lees en waardeer jullie comments wel ^^)