woensdag 10 juni 2015

Suikervrij Bosbes Banaan Breakfast Mug

De laatste tijd ben ik gek op breakfast mugs. 
Ze zijn vullend, makkelijk om te maken en bovendien ook lekker. Je kunt er net zo creatief (of oncreatief) mee zijn als jij wilt! 

Wat is een breakfast mug?
Een breakfast mug is een ontbijtje voor 1 persoon, dat je meestal in een theekop klaarmaakt 
in de microwave.
Het voordeel: je verspilt geen ingrediënten én je hebt bijna geen afwas...

Ik gebruik meestal mijn supersized theekoppen (omdat het anders niet past). 
Heb jij geen supersized theekop? Gebruik dan alleen de helft van de ingrediënten of maak er twee.  


Wat heb je nodig?

1 eetlepel appelmoes (zonder toegevoegde suiker)
1 banaan
3 eetlepels bosbessen
1 theelepel rozijnen
1 theelepel olie (ik gebruik druivenpit)

3 eetlepels + 1 theelepel volkoren meel
1/2 theelepel kaneel
1/4 theelepel zout
1/2 theelepel bakpoeder


1 theelepel havervlokken
1 theelepel amandelschaafsel
1/2 theelepel olie


1. Prak de banaan in de theekop en doe de appelmoes, rozijnen en olie bij. 
Bestuif de bosbessen met 1 theelepel volkoren meel en mix.
Als je dit overslaat, dan zinken alle bosbessen naar de bodem.  

2. Doe de rest van de meel, kaneel, zout en bakpoeder bij de natte ingrediënten. 
Mix dit goed. Doe de bosbessen erin. 


3. Mix de havervlokken, amandelschaafsel en olie in een apart bakje, met een theelepel van 
de cake mix. Doe dit bovenop de cake als streusel.

4. Doe de cake for 2 minuten op 700 watt in de microwave. De cake moet terugveren als je erop drukt. Anders moet je daarnaast per 30 seconden checken of de cake klaar is.   


Enjoy! De cake is lekker, fluffy en is niet te zoet. Daarnaast zit de cake border vol fruit.
Als je fancy wilt zijn kun je ook een bolletje banaanijs of yoghurt op de cake doen.

Heb jij al eens een breakfast mug cake gehad?

Welk recept is jouw favoriet?
Laat een bericht achter.

Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!
Remember, eat your veggies ^.^

0 reacties :

Een reactie posten

Leave a comment, message, greeting...I will read it!
(P.s. jammer genoeg lukt het mij niet om een reply achter te laten. Ik probeer dit te fixen! Ik lees en waardeer jullie comments wel ^^)