zaterdag 14 december 2013

Jackfruit Bacon

Zoals ik eerder heb vermeld, kunnen vegans van alles bacon maken. En waarom niet van jackfruit? Dit keer niet mijn eigen recept, maar zeker een lekkere! Somer McCowan, van de website vedgedout.com heeft een recept bedacht voor jackfruit bacon. Dit recept kan een basis zijn voor verschillende bacon recepten, dus ik zal er zeker nog een paar van posten!

Wat heb je nodig?
* 1 blik jonge groene jackfruit (niet in siroop!)
* 1 - 2 eetlepels liquid smoke of Worchestire sauce
* 1 eetlepel sterke sojasaus
* 1 eetlepels olijfolie en kokosnoot olie
* 2 eetlepel ahornsiroop / maple siroop
* 1 theelepel zwarte peper
* 1 theelepel molasses / suikerbietsiroop
* 1/2 theelepel zout


Was de jackfruit en laat het drogen



Voeg de rest van de ingredienten samen en voeg de jackfruit toe



Meng de ingredienten goed met de jackfruit

Bak de jackfruit voor 20 - 25 minuten in de oven, in het midden van de oven, op 220°C.


Enjoy! 
Erg lekker met kimchi.
Veel plezier met dit recept :D


0 reacties :

Een reactie posten

Leave a comment, message, greeting...I will read it!
(P.s. jammer genoeg lukt het mij niet om een reply achter te laten. Ik probeer dit te fixen! Ik lees en waardeer jullie comments wel ^^)