zondag 9 december 2012

Pepperoni & Champignon Lasagna! Yum :D

Gisteren heb ik een lekkere lasagna gemaakt, en omdat ik zoveel had gepost gisteren, schrijf ik het recept maar vandaag en doe ik geen recap van de week (morgen dan). Ik zet altijd veel hart en ziel in mijn lasagna...ze moeten echt heel goed smaken!



Pepperoni & Champignon Lasagna

Bechamel Saus

3 el olijfolie
2 el bloem
250 ml amandelmelk (of meer)
1.5 el gedroogde basilicum
zout & peper

1. Doe in een sauspan de olijfolie en meel en roer ze door elkaar. Er moeten klompjes meel ontstaan. Als je dit gedaan hebt, laat de klimpjes nog 1 a 2 minuten koken. 

2. Voeg 250 ml koud amandelmelk toe, en roer verder met een 'wisk'. Zorg ervoor dat er geen klompjes meer zijn. 

3. Voeg daarna de basicilum, zout en peper toe. Breng het zachtjes tegen de kook aan, totdat de saus dikker begint te worden. Als je ziet dan de saus dikker is (een beetje yoghurt dikte), haal hem dan van het vuur af. 

Lasagna vulling

Volkoren lasagnabladen
1 blik 'crushed' tomaten / tomaten in blokjes
1 el tomatenpuree
1 ui
3 tenen knoflook
1 tl uienpoeder
1 tl knoflookpoeder
1 tl kapertjes
1 tl hot sauce
1.5 - 2 el italiaanse kruiden
1 el citroensap
75 - 100 gram champignons, in kleine stukjes
1 Vegan Pepperoni
Vegan Mozarella (zelf gemaakt of gekocht)
Zout en peper

1. Snij de ui en knoflook fijn en laat ze in een pan transparant worden. Voeg dan de champignons toe en bak ze gaar. Snij de pepperoni in kleine stukjes en laat ze 2 minuten meebakken.

2. Voeg de blik tomaten, tomatenpuree, italiaanse kruiden, uienpoeder en knoflookpoeder, zout en peper toe aan het mengels en laat dit ± 4 minuten koken. 

3. Voeg hierna de kapertjes, hot sauce en citroensap toe. Kook het nog 2 a 3 minuten. Proef het mengel en voeg zo nodig nog wat zout en peper toe (of andere kruiden). 

4. Leg eerst 3 el bechamel saus op de bodem van het schotel met 3 el vulling. Plaats dan een paar lasagnabladen en bedek deze in bechamelsaus (een laagje, niet teveel), en hierop genoeg vulling, voordat je naar de volgende laag gaat. Herhaal totdat vulling op is. 

Hou genoeg bechamelsaus over om de bovenste bladen te bedekken en beleg de bovenkant royaal met Vegan Mozarella.



Lasagna

40 minuten - 200 °C - 10 minuten rusttijd

Als hij klaar is, geniet ervan!  Bij ons was hij in 1 keer op...



Wat is jouw favoriete lasagna? Laat het weten! 
Fey



0 reacties :

Een reactie posten

Leave a comment, message, greeting...I will read it!
(P.s. jammer genoeg lukt het mij niet om een reply achter te laten. Ik probeer dit te fixen! Ik lees en waardeer jullie comments wel ^^)