woensdag 12 november 2014

Knock knock.....I'm back!!

En, daar zijn we weer...na een aantal maanden hard werken, ben ik in augustus afgestudeerd voor mijn opleiding en ik ben pas ook klaar met mijn werk voor mijn stagebedrijf. En nu? Nu, even bijkomen en dan op zoek gaan naar een baantje ^.^



In de tussentijd heb ik zo weinig tijd gehad om recepten op te schrijven en te bloggen dat het er gewoon niet van is gekomen. In die tijd heb ik wel echt deze blog gemist. Ik ben ermee begonnen, voornamelijk zodat ik mijn eigen recepten kon onthouden en kon doorverwijzen naar mijn vrienden en familie. En daar heb ik veel voordeel aan gehad.

Ik moet ook bekennen dat ik mij ook niet meer strict aan het vegan dieet heb gehouden, en dat ga ik misschien ook niet in de toekomst doen. Wacht...wat bedoel je daarmee? Hou je dan op met bloggen? Natuurlijk niet! Het vegan dieet ben ik begonnen, met name omdat het een makkelijke manier was om met mijn allergieën om te gaan.

Maar vegan dieet + drukke levenstijl = soms heel moeilijk gangbaar. Ik ben toen ook teruggevallen in eten bestellen, in plaats van zelf te koken voor een maandje of zo. Het resultaat? Je budget voor eten is zo foetsie én je voelt je alleen maar suf en ellendig. En zo kom je in een cirkel terecht - je voelt je moe - geen energie om te koken - bestelt iets of haalt iets op - je voelt je moe - geen energie, etc.

En nu? Nou de vegan community kan soms heel erg fanatiek zijn met hun 'veganisme'. Ik hou niet zo van labels, maar zo werkt de wereld nou eenmaal. Als ik mezelf zou moeten labellen, dan zou ik het flexi-vegan oftewel flexigan noemen. Ik eet soms wat vis of wat anders dat op de vegan no-no list staat. Maar ik ben nog steeds heel erg fan van voornamelijk plantaardig eten...en dat vindt je ook terug ik mijn keukenkastjes en koelkast - veel groenten, zaden, bonen, etc.

Op de blog zal ik dan nog steeds vegan recepten zetten, dus no worries! Ik experimenteer nog steeds met eten om te kijken wat ik wel / niet kan eten.

Nou, wat heb ik de afgelopen maanden uitgespookt? 

Hier wat foto's! (De recepten volgen hopelijk snel...^.^)



Erwten proteïn, goed in smoothies, yoghurts, etc. (review)


Osawacake. Klinkt erg Japans, maar is gewoon lekker Nederlands! (recept hier)


De Vegan Swap - nu een betaalde service, maar vroeger gratis. (review)


Tropische sappen - erg lekker en interessant om verschillende smaken te proberen. (review)


Rice bowls - een nieuwe hype, net als smoothie bowls, en smaakt ook erg lekker. (recept) 


Johnny cake - antilliaanse snack. (recept)


DIY lavender deodorant - voor de gevoelige huid (recept) 


COYO kokosyoghurt - dé nieuwe vegan yoghurt op de markt (review)


DIY Lijnzaadgel - voedende gel voor droog haar, perfect voor in de winter (recept)


Seitan spareribs - lekker met BBQ saus (recept). 


Seitan Roast - ook heel lekker voor in de winter, met een gegrilde pompoen en aardappelen (recept). 


Dus...alvast een preview van wat er te wachten staat. Kan je niet wachten tot één van deze blogposts? Laat een berichtje achter met jouw voorkeur, en dat zal ik dan als eerste posten.

Ooh, en voordat ik vergeet! Ik heb gemerkt dat jullie soms veel vragen hebben over een recept. Natuurlijk antwoord ik ze graag...maar ik denk dat het ook makkelijker voor jullie is, als ik recept videos maak. Ik beloof nog niks, ik werk er nog aan...maar kijk erna uit ^.^

Bedankt voor het lezen!

Remember, eat your veg!




0 reacties :

Een reactie posten

Leave a comment, message, greeting...I will read it!
(P.s. jammer genoeg lukt het mij niet om een reply achter te laten. Ik probeer dit te fixen! Ik lees en waardeer jullie comments wel ^^)